Εκπαιδευτικά προγράμματα

👨🏾‍🤝‍👨🏼Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολείο

Κλείδα παρατήρησης

Συγκρούσεις που εκδηλώνονται στο Σχολείο μεταξύ μαθητών/τριών

καθόλου σπάνια συχνά πολύ συχνά καθημερινά
 

 

Αυλή

σωματική βία
κλοπή/καταστροφή αντικειμένων
λεκτική συμπεριφορά
 

Διάδρομοι/εσωτερικός/ χώρος

σωματική βία
κλοπή/καταστροφή αντικειμένων
λεκτική συμπεριφορά
 

 

Αίθουσα διδασκαλίας

σωματική βία
κλοπή/καταστροφή αντικειμένων
λεκτική συμπεριφορά

Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον

Βιβλιογραφία

Αρτινοπούλου, Β., Μπαμπάλης, Θ., & Νικολόπουλος, Ι. Β. (2016). Πανελλήνια έρευνα για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων. Ανακτήθηκε στις 13(01), 2023 https://stop-bullying.sch.gr/wp-content/uploads/2015/10/odigos_diaxeirisis_peristatikwn.pdf

Benoliel, P. (2020). Principals’ boundary activities and school violence: The mediating role of school management teams. Educational Management Administration & Leadership, 48(2), 286-304. https://doi.org/10.1177%2F1741143218802592

Bjereld, Y. (2018). The challenging process of disclosing bullying victimization: A grounded theory study from the victim’s point of view. Journal of Health Psychology, 23(8), 1110–1118. https://doi.org/10.1177/1359105316644973

Brendgen, M., & Troop-Gordon, W. (2015). School-related factors in the development of bullying perpetration and victimization: Introduction to the special section. Journal of Abnormal Child Psychology, 43(1), 1– 4. https://doi.org/10.1007/s10802-014-9939-9

Γεραρής, Η. & Σταυριανουδάκη, Α. ( 2017). Ο ρόλος της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας. Στο Γ. Αλεξανδράτος, Τ. Αρβανίτη-Παπαδοπούλου & Π. Ορφανός (Επιμ.), ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ & ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, 3ο Επιστημονικό Συνέδριο Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, 26-28 Φεβρουαρίου 2016, Β’ Τόμος, 36-45. ΠΕΣΣ.

Cortes, K. I., & Kochenderfer-Ladd, B. (2014). To tell or not to tell: What influences children’s decisions to report bullying to their teachers? School Psychology Quarterly, 29(3), 336–348. https://doi.org/10.1037/spq0000078

Evans, C. B., Fraser, M. W., & Cotter, K. L. (2014). The effectiveness of school-based bullying prevention programs: A systematic review. Aggression and Violent Behavior, 19(5), 532-544. https://doi.org/10.1016/j.avb.2014.07.004

Foody, M., Challenor, L., Murphyy, H., & O’Higgins Norman, J. (2018). The AntiBullying Procedures for Primary and Post-Primary Schools in Ireland: What has been achieved and what needs to be done? Bildung und Erziehung, 71(1), 88-97. https://doi.org/10.13109/buer.2018.71.1.88

Hall, W. J., & Chapman, M. V. (2018). The role of school context in implementing a statewide anti-bullying policy and protecting students. Educational policy, 32(4), 507-539. https://doi.org/10.1177%2F0895904816637689

Θάνος, Β. Θ. (2017). Σχολική βία, εκφοβισμός και παραβατικότητα των μαθητών. Στο Θ. Θάνος (Εκδ.), Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ερευνών Απάνθισμα. Gutenberg

McClanahan, M., McCoy, S. M., & Jacobsen, K. H. (2015). Forms of bullying reported by middle-school students in Latin America and the Caribbean. Advances in school mental health promotion, 8(1), 42-54. https://doi.org/10.1080/1754730X.2014.978118

Menesini, E., & Salmivalli, C. (2017). Bullying in schools: the state of knowledge and effective interventions. Psychology, health & medicine, 22(sup1), 240- 253. https://doi.org/10.1080/13548506.2017.1279740

Reyes-Rodríguez, A. C., Valdés-Cuervo, A. A., Vera-Noriega, J. A., & Parra-Pérez, L. G. (2021). Principal’s Practices and School’s Collective Efficacy to Preventing Bullying: The Mediating Role of School Climate. SAGE Open, 11(4)
https://doi.org/10.1177/21582440211052551

Σιγάλα, Ζ. & Τσιγγινού, Ε. (2016). Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον μέσω της συνεργασίας των μαθητών. Στο Φ. Γούσιας (Επιμ.). Νέος Παιδαγωγός, 3ο Συνέδριο, 16, 17 Απριλίου 2016, 2384-2391.

Saldiraner, M., & Gizir, S. (2021). School Bullying from the Perspectives of Middle School Principals. International Journal of Progressive Education, 17(1), 294-313. Ανακτήθηκε από https://eric.ed.gov/?id=EJ1286320

Smith, P. K. (2016). Bullying: Definition, types, causes, consequences and intervention. Social and Personality Psychology Compass, 10(9), 519-532. https://doi.org/10.1111/spc3.12266

UNESCO (2020). What you need to know about school violence and bullying.

https://www.unesco.org/en/articles/what-you-need-know-about-school-violence-and-bullying